FAQ

1. Hoe werkt het?

Hoe kan ik bestellen?
Wat is de status van mijn bestelling?
Transport van je pakket
Hoe kan ik wijzigingen in mijn bestelling doorgeven?
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

2. Het pakket

Wat vind ik allemaal in mijn pakket?
Hoeveel kost het geitenvlees?
Hoe lang doe ik met mijn pakket?
Kan ik meer dan 1 pakket tegelijk bestellen?
Kan ik mijn pakket ook voor 1 persoon gebruiken?
Kan ik stukken vlees bijbestellen?
Hoe ziet het pakket eruit?
Allergie-informatie
Past mijn pakket in de vriezer?
Hoe lang kan ik het vlees bewaren?
Hoe kan ik het vlees het beste ontdooien?

3. De geiten van koopeengeit.nl

Waar komt het vlees van mijn geit vandaan?
Hoeveel pakketten gaan er uit 1 geit?
Hoe weet ik zeker dat dit vlees van de geit komt die ik heb besteld?
Waarom kan ik niet alleen de delen bestellen die ik lekker vind?

 

1. Hoe werkt het?

Hoe kan ik bestellen?

Klik op de geit op de homepage en bestel jouw deel van de geit. Tussen bestellen en leveren zitten maximaal 2-3 weken. We besteden veel tijd en moeite om de dieren artisanaal te slachten en het vlees optimaal te verwerken, en dat kost tijd.

Wat is de status van mijn bestelling?

Je krijgt vier e-mails van ons om op de hoogte te blijven over jouw koe.

  1. Je krijgt bericht als het hele geiten hok, waarvan jij een deel hebt besteld, is verkocht.
  2. We informeren je wanneer je geit geslacht en uitgeleverd wordt (weken voor de leverdatum weet je dus al exact op welke dag je pakket komt).
  3. Vlak voor de week waarin we leveren, krijg je een e-mail om je er aan te herinneren dat je geit er aan komt.
  4. De avond voor het pakket wordt verstuurd krijg je een track & trace e-mail om te kunnen zien hoe laat het pakket bezorgd wordt.

LET OP! Het is mogelijk dat één van deze e-mails in je spambox terecht komt. Deze e-mails worden automatisch gegenereerd en kunnen daardoor door je provider als spam worden gezien.

Transport van je pakket

Wij leveren met een leverancier die rijdt met gekoelde busjes. In heel Nederland bezorgen we gratis.

Wij leveren op:

  • Donderdagavond (18:00 – 22:00 uur)
  • Vrijdag ‘overdag’ (08:00 – 18:00 uur)
  • Vrijdag ‘avond’ (18:00 – 22:00 uur)
  • Zaterdag (08:00 – 14:00 uur)

Op vrijdag kan je kiezen tussen een ‘overdag’ en een ‘avond’ levering. We leveren niet op donderdag ‘overdag’. Op zaterdag leveren we maximaal tot 14:00 uur. Eén dag voor levering krijg je een track & trace mail waarin hoe laat je pakket precies komt.

Hoe kan ik wijzigingen in mijn bestelling doorgeven?

Op onze website kun je inloggen onder ‘mijn account' met de inloggegevens die je per e-mail hebt gekregen bij je bestelling. Als je nog niet eerder hebt besteld, kun je je registreren. Als je ingelogd bent, kun je jouw persoonlijke gegevens veranderen, zoals je adres. Daarnaast kun je de gewenste afleverdag aanpassen. Let goed op de tijdvakken waarin we bezorgen in jouw postcodegebied.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Ben je niet thuis? Dan proberen we je pakket te bezorgen bij de buren. Als dat ook niet lukt, nemen we het pakket weer mee. Het vleespakket wordt dan gekoeld bewaard zodat we de volgende dag nog eens kunnen proberen om het bij je te bezorgen.

 

2. Het pakket

Wat vind ik allemaal in mijn pakket?

Bekijk de pakket inhoud op deze pagina:

Geitenvlees Pakket

De worstjes van alle pakketten zijn verwerkt in schapesneer.

Hoeveel kost het geitenvlees?

Een pakket kost €99,95. In totaal weegt een pakket van ongeveer 3,7 KG en dat betekent dat het geitenvlees €26,72 per kilo kost. Kijk maar eens in een slager op de sticker van geitenvlees, dan weet je dat je bij ons goed vlees voor een eerlijke prijs koopt.

Hoe lang doe ik met mijn pakket?

Wanneer jouw vriezer weer leeg is, hangt uiteraard af van het aantal mensen waarmee je het pakket opeet en hoe vaak je geitenvlees eet. Stel dat je met z’n tweeën 1 keer per week geitenvlees eet, gaat het pakket ongeveer een 3 maanden mee.

Kan ik meer dan 1 pakket tegelijk bestellen?

Je kunt zoveel pakketten geitenvlees bestellen als je wilt. Tip: je kunt ook een pakket koe, kip én een pakket van een varken bestellen.

Kan ik mijn pakket ook voor 1 persoon gebruiken?

Het pakket wordt aangeleverd met verpakkingen voor 2 tot 4 personen. De meeste stukken vlees kun je desgewenst ook opnieuw verpakken en voor 1 portie invriezen. Ook kun je, als je voor 1 persoon wil koken, het tweede stuk vlees dat je niet direct gebruikt nog in de koelkast bewaren voor een later moment. Tip: heb je een heerlijk gerecht gemaakt en heb je nog over? Vries deze portie dan gewoon in, dan kun je er later nog van genieten. Wat ook wel makkelijk is om een proefpakket te bestellen, zodat je wat minder in de vriezer hebt.

Kan ik stukken vlees bijbestellen?

Bij ons kun je geen losse stukken vlees bijbestellen, omdat we alle geiten compleet verwerken. Je kunt wel specifieke stukken vlees bestellen via Lindenhoff Online; zij verkopen o.a. vlees van dezelfde boerderij van zeer goede kwaliteit.

Hoe ziet mijn pakket eruit?

Al het vlees wordt voor twee porties vers gevacumeerd en gekoeld in een doos bij je afgeleverd. Als je het vlees thuis bezorgd krijgt zijn sommige producten misschien wat verkleurd. Daar is helemaal niets mis mee. De producten komen in contact met zuurstof bij het sealen, daardoor verkleurt het vlees soms een beetje. Als je het vlees uit de verpakking haalt kleurt het gedeeltelijk terug. Deze verkleuringen hebben niets met de versheid te maken. Sterker nog; het heeft ermee te maken dat wij geen gebruik maken van kleurstoffen en E-nummers.

Bewaar het vlees na levering in de vriezer voor een langere houdbaarheid. De stukken die je meteen wil eten, bewaar je in de koelkast. Zo kun je dezelfde dag nog het lekkerste vlees eten!

Allergie-informatie

Elk afzonderlijk pakje vlees heeft een sticker met daarop de ingrediënten en alle relevante informatie over de geit. Wij gebruiken geen e-nummers, suiker, bindmiddelen of andere middelen die niets met vlees te maken hebben. Wel worden er in de worstjes biologische gedroogde kruiden, zongedroogde tomaten, verse peper en een heel klein beetje zout gebruikt om deze een goede smaak te geven zodat ze bij je thuis direct gebruikt kunnen worden. Al het vlees is glutenvrij, maar het is wel geproduceerd in een ruimte waar op andere tijden ook gluten worden gebruikt in de productie. Verder is al ons vlees 100% lactosevrij!

Past mijn pakket in de vriezer?

In een normale vriezer die je bij elke witgoedwinkel kunt kopen, past het vlees in 1 lade, omdat het heel efficiënt is ingepakt. De stukken vlees hebben stickers met daarop de inhoud van het pakket en informatie over het invriezen en bewaren, zo zie je snel wat je wil ontdooien om vanavond op te eten. Het proefpakket is ongeveer de helft.

Hoe lang kan ik het vlees bewaren?

Na ontvangst kun je het verse vlees een week bewaren in de koelkast. Als je het vlees invriest, kun je er nog veel langer van genieten. Je kunt het vlees uit je pakket 3 maanden lang in de vriezer bewaren. De stickers op het vlees vermelden de uiterste houdbaarheidsdatum van jouw vlees, zowel voor het bewaren in de koelkast na ontvangst, als voor het bewaren in de vriezer. Als je het vlees ontdooit, kun je het afgesloten een paar dagen in de koelkast bewaren. Tip: Je kunt natuurlijk ook gewoon een portie eten die over is na een heerlijk maal invriezen voor een later moment.

Hoe kan ik het vlees het beste ontdooien?

Het beste is om het vlees een dag van tevoren uit de vriezer te halen en in de koelkast te leggen, zodat het rustig kan ontdooien. Er kan water van het pakje smelten, dus het is verstandig om het vlees op een bord of schaal te leggen. Heb je haast en wil je het vlees snel ontdooien, leg dan de bevroren producten in gesloten verpakking in een bak met koud water. Binnen 10 -15 minuten is het volledig ontdooid, zonder verlies van kwaliteit. Ontdooi het vlees liever niet in de magnetron, want daar wordt het vlees taai van!

 

3. De geiten van Koopeengeit.nl

Waar komt het vlees van mijn geit vandaan?
Onze geiten komen van meerdere boeren. Lees meer over onze boeren op onze boeren pagina.

Hoeveel pakketten gaan er uit 1 geit?
Wij hebben de geit opgedeeld in 2 gelijke pakketten. Uit een geitenhok gaan 6 geiten.

Hoe weet ik zeker dat dit vlees van de geit komt die ik heb besteld?
Je bestelt een deel van een geitenhok met een bepaald nummer. In onze e-mails en in je account op de website kun je dit nummer vinden. Met het verwerken worden de pakketten per geit gemaakt. Thuis kun jij op de doos het nummer van jouw geitenhok zien.

Waarom kan ik niet alleen de delen bestellen die ik lekker vind?
Wij vinden het belangrijk dat alles van de geit wordt verwerkt en er niets wordt verspild. Daarom verwerken we haar vlees horizontaal, dat betekent van de voorkant naar de achterkant. Elk pakket bevat dezelfde stukken vlees. Een leuk bijkomend voordeel is dat je op deze manier minder voor de biefstukken betaalt dan wanneer je ze los koopt.

Worden echt alle delen van de geit gebruikt?
Echt alles van de geit wordt gebruikt, horizontaal. De geit wordt verwerkt van voorpoot tot bil. De botten worden verwerkt tot lijm, de huiden tot leer en de kop en de organen verkoopt de slachter aan andere producenten. Alle andere stukken, de lekkerste delen, zitten in jouw pakket verwerkt.

Is het vlees biologisch?
Nee. We geloven dat als je de boer kent je geen bio-label nodig hebt. Onze boer zorgt goed voor de geiten, en stelt het welzijn van de dieren op nummer 1!

Kan ik langs bij de boer waar het vlees vandaan komt?
Ja, dit is mogelijk, maar dat kan alleen in groepsverband. Vul het contactformulier in of stuur een e-mail naar vragen@koopeengeit.nl en wij nemen contact met je op.

 

Mogen we je ergens mee helpen?
Ons team staat altijd klaar om je vragen te beantwoorden. We horen graag van je!

Koopeengeit.nl
Onderdeel van Crowdbutching.com BV
Rijksstraatweg 9-C
1396 JC Baambrugge
Kvk nummer 58587950
BTW nummer NL 8531.01.814.B01